Balte levněji
o obalech bez obalu

optimalizujte svoje náklady na balení

Balení pro eshopy (1)

Balení pro eshopy (1)

Internetové obchody a online nákupy jsou fenoménem posledních let. V roce 2016 působilo v České republice více jak 36 000 e-shopů, ve kterých Češi utratili téměř 100 miliard korun. Za těmito čísly se skrývají miliony zásilek směřujících od prodejců k zákazníkům. Drtivou většinu zásilek přepravují k zákazníkům smluvní dopravci a je tedy nutné je pořádně zabalit (a ochránit tak během přepravy před poškozením a nepovoleným otevřením). Jak na to?

Zásilky e-shopů bývají zabaleny různě – ve fólii, v obálkách, plastových taškách nebo v krabicích – záleží na obsahu (jeho velikosti, odolnosti/křehkosti, váze apod.). Pro většinu e-shopů jsou obaly „nutné zlo“ a snaží se při jejich pořízení co nejvíce ušetřit – při nákupu obalů se rozhodují hlavně podle ceny, znovu používají obaly od svých dodavatelů, nebo shánějí již použité obaly jinde apod. Výsledkem ale může být, že zásilka není úplně vhodně zabalena a není tak chráněna během přepravy. Internetoví obchodníci si často neuvědomují, co se s jejich zásilkami může dít…

Otevřít video v novém okně

Video nelze přímo na webu přehrát, protože nemáte povolené marketingové cookies.

Povolit marketingové cookies   Nastavení cookies

 

Toto je samozřejmě extrémní případ, ale je bláhové se domnívat, že právě každá zásilka je vezena sólo, nejsou na ni navršeny žádné další a je s ní po celou cestu k zákazníkovi zacházeno „v rukavičkách“. Poškozením zásilky během přepravy vznikají obchodníkům vícenáklady ve formě reklamací, zdlouhavého dohadování se s dopravcem a nezřídka také odpisem zboží. A přitom mnohdy stačí věnovat se obalu trochu víc.

Jaký obal zvolit

Při balení zásilek je nutné vždy zohlednit „křehkost“ zboží a té přizpůsobit strukturu obalu. Zásadní jsou deformační zóny. Čím je zboží křehčí, tím musí být deformační zóny větší, aby absorbovaly případné nárazy a otřesy. To znamená, že zboží by se do krabice nemělo vejít jen taktak, ale prostor kolem by měl být dostatečný. U velmi křehkých předmětů doporučujeme použít krabici i dvakrát větší, než je samotný produkt. Volný prostor musí být vyplněn odpovídajícím výplňovým a fixačním materiálem. Pro těžké produkty je například nejvhodnější polyuretanová pěna Instapak, pěnový polyetylen nebo tzv. esíčka. Pro lehčí pak stačí bublinková fólie, mačkaný papír nebo vzduchové polštáře. Zvlášť u bublinkové fólie bych rád upozornil na rozdílnou kvalitu od různých dodavatelů. Některé bublinkové fólie neudrží vzduch, nefixují tak dostatečně zboží a zvyšují riziko jeho poškození.

Při volbě konkrétní krabice je potřeba zvolit nejen její velikost, ale také materiál. Pro těžší nebo křehčí předměty je dobré zvolit pevnější, 5vrstvou vlnitou lepenku, která vydrží hrubší zacházení a větší zátěž než slabší třívrstvá. Pevnost krabice může být ještě zvýšena stretch fólií nebo vázací páskou (která usnadňuje i manipulaci se zásilkou).

E-shopům, především těm s větším objemem přepravovaných zásilek, doporučuji podívat se na obaly a balení trochu s odstupem a analyzovat kompletní náklady (včetně zmiňovaných vícenákladů). Případný problém je dobré řešit s odborníky na obaly. Každý slušný prodejce obalů by měl být schopen analyzovat potřeby konkrétního internetového obchodu (vzhledem k jeho sortimentu) a navrhnout optimální řešení – přiměřenou ochranu produktů za rozumnou cenu.

Už žádné zničené zásilky Vám přeje

AP.

© BALTE LEVNĚJI 2014, všechna práva vyhrazena  |   Zásady používání cookies    Nastavení cookies    Zásady ochrany osobních údajů  |  vytvořil Kurzor, s.r.o.

Kurzor.net