Balte levněji
o obalech bez obalu

optimalizujte svoje náklady na balení

Blog


Bublinková fólie - gramáž = kvalita ?

Položme si otázku: „Co je u bublinkové fólie, jakožto ochranného obalu, důležité? Její váha (gramáž/plošná hmotnost) nebo její ochranné vlastnosti?“ Vypadá to na hloupou otázku, nicméně z vlastní zkušenosti vím, že pro většinu zákazníků je gramáž bublinkové fólie synonymem pro její kvalitu. Pro tyto zákazníky platí, že čím je plošná hmotnost fólie vyšší, tím je bublinková fólie kvalitnější. Ale skutečnost je dnes trochu složitější.

čístBublinková fólie - gramáž = kvalita ?

BIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

Bio- a Eko- jsou zaklínadla moderní doby a platí to i v obalovém průmyslu. Mnoho obchodních řetězců začalo před několika lety místo klasických tašek nabízet jejich ekologičtější variantu – rozložitelní, bio, recyklované, degradabilní a další tašky. „Biotaška“ je dnes „povinná“ v každém super/hyper řetězci. Bohužel, jak to bývá, dobré myšlenky se razantněji chopili „tvrdí“ obchodníci, marketingoví a PR šéfové, kteří o problematice bioplastů a zacházení s nimi neměli příliš ponětí. Anebo možná záměrně celou věc zjednodušovali, jen aby v očích veřejnosti a zákazníků vypadali jako dostatečně „zelení“. Pro takové chování již existuje termín greenwashing, tedy záměrná dezinformace za účelem prezentovat se jako environmentálně zodpovědná společnost.  Jak to tedy s bioplasty je ve skutečnosti?

čístBIOPLASTY – široký pojem a vizuální ekologie

Víte co chcete? Aneb jak zadat e-aukci.

„Máte vycházkové hole? Asi takhle dlouhé…“ Znalci Járy Cimrmana si jistě vzpomenou na úskalí telefonování z telefonních budek. Tato úsměvná scénka mi připomíná častý nedostatek při zadávání e-aukcí. Zákazník vyhlásí e-aukci na obaly a obalové materiály s takovým zadáním, ze kterého není vůbec jasné, co vlastně potřebuje. Vynechání klíčových parametrů jednotlivých obalů (ať záměrné nebo z neznalosti) velmi zvyšuje riziko, že e-aukce nenaplní svůj účel a bude odsouzena k nezdaru. Zadavatel si často myslí, že krabice je prostě krabice a lepicí pásky jsou přeci všechny stejné. Ale není to pravda. Přitom správné zadání je jedním z klíčových předpokladů pro úspěšnou realizaci e-aukce se všemi očekávanými benefity – úspora času, úspora nákladů, větší transparentnost apod.

čístVíte co chcete? Aneb jak zadat e-aukci.

Kupujte drahé stretch fólie!

Nebojte se, nezbláznila jsem se a ani nechci nikoho nabádat k nesmyslnému utrácení za stretch fólie. Právě naopak! Chci Vám dokázat, že nákupem dražších stretch fólií můžete ušetřit nemalé náklady na balení. Nevěříte? Tak čtěte dál.

čístKupujte drahé stretch fólie!

Balte levněji – do krabice (1)

Ze své praxe, nenabízím konkrétní příklad toho jak zabalit konkrétní výrobek levněji, ale pár zásad, které vedou k tomu, jak dosáhnout všeobecně levnějšího balení v oblasti kartonáže (ale nejen té). První zásada zní:

Balte do správné vlnité lepenky (správného obalového materiálu)

čístBalte levněji – do krabice (1)

© BALTE LEVNĚJI 2014, všechna práva vyhrazena  |  vytvořil Kurzor, s.r.o.

Kurzor.net